Most éppen itt vagy:
»
»
»
10 tipp kismamáknak hátfájás ellen

10 tipp kismamáknak hátfájás ellen

A hátfájás a várandósság alatt és a szülés után is megkeserítheti a kismamák életét. Összegyűjtöttünk néhány tanácsot, ami segíthet csökkenteni a terhesség alatti hát- és derékfájást.

  • A várandósság elején bekövetkező hormonális változások hatására a gerinc melletti szalagok ellazulnak, és megnyúlnak. Ez tompa fájdalmat, és kis fokú merevséget okoz, ami az idő előrehaladtával fokozódik. Ilyenkor a a nyújtó-lazító gyakorlatok segítenek enyhíteni a fájdalmat.
  • Ebben időszakban még fontosabb, hogy milyen ágyon alszunk. Az egyenletes, kemény ágyon, eseleg a földön alvás segít a fájdalom ellen. Aki oldalt szeret aludni, tegyen egy párnát a térdei közé, aki háton, az a térde alá. Kapható speciálisan a kismamák részére kifejlesztett párna is, mely a hasat tartja.
  • A fájdalom enyhítésére régi, jól bevált módszer a meleg vizes palack, vagy hőpárna alkalmazása. Helyezzük ezt a fájdalmas részre, és lazítsunk kicsit, gyorsan érezni fogjuk a hatását.
  • A terhesség középső részében a szalagok lazulásán túl már a pocak is növekedni kezd, és emiatt a testtartás is megváltozik. Nagyon fontos ilyenkor a könnyű testmozgás. Néhány nyújtógyakorlat, kismamajóga, egy kellemes séta, de az úszás is jó hatással lesz közérzetünkre.
  • Az egész napos ülés, ülőmunka terheli meg legjobban a gerincünket. Várandósság alatt különösen figyeljünk rá, hogy székünk magassága és háttámlája állítható legyen, esetleg használjunk támaszpárnát. Üljünk egyenes háttal, ügyelve a tartásunkra!
  • Válasszunk lapos talpú cipőt. A tűsarkú cipők fokozhatják a hátfájást, ezért válasszunk alacsonyabb sarkú, kényelmesebb, tágabb cipőt.
  • A várandósság alatti súlygyarapodás is megviseli gerincünket. A kisbaba súlya is nagy terhet jelent már, ezért figyeljünk rá, hogy ne hízzunk többet a kelleténél.
  • Az izületek rugalmas mozgásához is szükség van vízre, többek között ezért is fontos a napi 2-3 liter folyadék elfogyasztása.
  • A kismamáknak sem kell lemondaniuk a lazító, fájdalomcsillapító masszázsról. Néhány változtatással a várandósság alatt is élvezhetjük előnyeit: masszázsolaj helyett használjunk babaolajat, hason fekvés helyett válasszunk ülő pozíciót.
  • Napközben is figyeljünk oda a változatosságra, ne üljünk, álljunk, feküdjünk egyhuzamban hosszabb ideig, mozogjunk többet.

Grósz Magdolna

Tetszett? Lájkold!

Mi a véleményed?

Szólj hozzá!

Kérlek jelentkezz be, hogy tapasztalataidat vagy kérdéseidet megoszthasd másokkal!

Regisztrálj tagként és mindenki komolyan vesz, hiszen az egyik legfontosabb témával foglalkozunk.
Gyermekeink a jövőnk nemzedéke, reménysége!

Ne maradjon le!

Értesüljön nyereményjátékainkról, akcióinkról. Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Név:*
E-mail:*

Lájkoljon minket!

Hirdetés
Happy Kids
Hirdetés
Csodák Palotája
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
alapitvanyok_logo
Alapítványok

Adód 1%-val támogasd te is a magyarországi alapítványok munkáját! Segítsünk együtt!

Hirdetés
szor-100-100
Szőrszálak, sírjatok!

Végleges szőrtelenítés évekre! Kuponnal 21.900 Ft kedvezmény.

Hirdetés