Most éppen itt vagy:
»
»
»
Testmozgás a várandósság alatt

Testmozgás a várandósság alatt

Gyakori kérdés a várandósság alatt, hogy sportolhat-e a kismama, és milyen mozgásformákat válasszon? Rendszeres testmozgással megelőzhetjük a terhesség alatti kellemetlenségek egész sorát, mint például a hát- és derékfájást, rossz közérzet. Csökkenthető vele a végtagok vizesedése, az inkontinencia, az aranyér kialakulása, terhességi cukorbetegség esetén is jótékony hatású. A mozgás könnyebbé teszi a várandósságot, szerepe van a testsúly karbantartásában, segíthet a vajúdás és a szülés közben, valamint a szülés utáni regenerációban.
Az anya mozgása hatására a baba is többet fog mozogni, bukfencezik, rugdos, mozgatja a végtagjait, ezáltal javul a vérkeringése, anyagcseréje, fizikailag is erősödik.

Milyen mozgásformát válasszon a kismama?

Általános szabályként elmondható, hogy ha valaki terhessége előtte soha nem sportolt, ne most kezdjen bele új sportágak kipróbálásába. Ilyenkor javasolt gyógytornász által vezetett terhestornára járni, mely kevéssé edzettek számára sem nagyon megterhelő, és segít a tartás és a keringés javításában.

Ha a várandósságot megelőzően sportolt a kismama, és az a sport nem esik az ellenjavallott mozgásformák közé, akkor nyugodtan folytathatja azt – természetesen visszafogottabb intenzitással és esetenként némi módosítással. Figyeljünk szervezetünk jelzéseire, pihenjünk többször, ha nagyon elfáradnánk. Kerüljük a sérülésveszélyes, rázkódással, ütődéssel kapcsolatos sportokat, küzdősportokat, labadajátékokat. Tilosak a hasizom- és a nagy hasprést igénylő gyakorlatok.

Javasolt mozgások:

  • úszás: kíméli a gerincet és a izületeket
  • szobakerékpározás: kényelmes, lassú tempóban
  • séta: tegyünk rendszeresen nagy sétákat, jó hatással van keringésünkre
  • kismama torna, kismama pilates, kismama jóga

Mennyi mozgás javasolt? Heti három alkalommal javasolt a testmozgás, emellett naponta legalább fél/egy óra tartózkodás a friss levegőn.

Mire ügyeljünk?

  • mindig kérjük ki orvosunk véleményét a tervezett mozgásformáról
  • kerüljük a túlterhelést, túlhevülést,
  • mindig legyen nálunk víz, és igyunk gyakran sport közben
  • viseljünk kényelmes ruhát, cipőt
  • tartsuk be a fokozatosság elvét, és és fektessünk nagyobb hangsúlyt a bemelegítésre, és levezetésre.
  • bármilyen rendellenességet, fájdalmat, görcsöt, vérzést tapasztalunk, azonnal hagyjuk abba a tornát, és forduljunk orvoshoz.

Ha terhességünk alatt betartjuk a biztonságos testedzés szabályait, akkor számos előnyét fogjuk megtapasztalni a mozgásnak, és könnyebbé teszi a várandósság idejét.

 

Grósz Magdolna

Tetszett? Lájkold!

Mi a véleményed?

Szólj hozzá!

Kérlek jelentkezz be, hogy tapasztalataidat vagy kérdéseidet megoszthasd másokkal!

Regisztrálj tagként és mindenki komolyan vesz, hiszen az egyik legfontosabb témával foglalkozunk.
Gyermekeink a jövőnk nemzedéke, reménysége!

Ne maradjon le!

Értesüljön nyereményjátékainkról, akcióinkról. Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Név:*
E-mail:*

Lájkoljon minket!

Hirdetés
Babafotózás
Hirdetés
Csodák Palotája
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
alapitvanyok_logo
Alapítványok

Adód 1%-val támogasd te is a magyarországi alapítványok munkáját! Segítsünk együtt!

Hirdetés
szor-100-100
Szőrszálak, sírjatok!

Végleges szőrtelenítés évekre! Kuponnal 21.900 Ft kedvezmény.

Hirdetés