Most éppen itt vagy:
»
»
»
7 tipp a nyugodt éjszakáért

7 tipp a nyugodt éjszakáért

A nyári kánikula nem csak a felnőtteket viseli meg, de a kisgyermekek számára is megterhelő. Főleg, hogy ha az egész napos meleg után, még az éjszaka sem nyújt felfrissülést. Ilyenkor sokkal éberebben alszanak a gyerekek is, többször felriadnak a nagy meleg miatt.

Mit tehetünk, hogy az éjszakai alvás nyugodt és pihentető legyen babánk számára?

  • Sötétítsünk! A nyugodt alváshoz elengedhetetlen a megfelelően sötét szoba. A sötétítő függöny, vagy redőny használatával a szobát is hűvösebben tarthatjuk napközben, este és hajnalban pedig kizárjuk a világosságot, ami megzavarná a baba pihenését.
  • Legyen hűvös a szoba. A fülledt levegőben az elalvás sem megy könnyen, ezért lefekvés előtt hűtsük le a helyiséget ventillátorral, klímaberendezéssel kellemes hőmérsékletűre. Ügyeljünk rá, hogy egész éjjel ne menjen a baba mellett a klíma, és közvetlenül ne fújjuk rá a hideg levegőt. Klíma esetén a szűrők tisztasága is nagyon fontos, és a kinti-benti hőmérséklet különbsége se legyen túl nagy, mert könnyen megfázást okozhat. Szellőztetésnél figyeljünk rá, hogy a kereszthuzat nem a legjobb megoldás, mert a babák nagyon érzékenyek a huzatra, megfázás, fül- vagy szemgyulladás is lehet a következménye.
  • Hűsítő fürdő. Elalvás előtt segít, ha langyos vízben pancsolhat egy kicsit a baba és lehűtheti magát. Használjunk levendulás fürdetőt, ami az elalvást is megkönnyíti. Ebben a melegben, jól jön, ha napközben akár többször is megfürdetjük a gyerkőcöt a lakásban vagy a kertben.
  • Kerüljük a túlöltöztetést. A nyári hőségben a kicsire éjszakára elegendő pelust és egy vékony bodyt, vagy pólót adni és egy vékony takaróval vagy pelussal betakarni. Időnként ellenőrizzük, hogy nem fázik-e, vagy nincs-e melege.
  • Sok folyadék. Ügyeljünk rá, hogy napközben gyermekünk sok folyadékot fogyasszon, elsősorban vizet, vagy édesítés nélküli teát. Éjszaka is többször előfordulhat, hogy megébred, szopizni, vagy inni kér. Nagyobb gyerekeknél, másfél éves kortól már oda lehet készíteni egy vizespalackot vagy itatóspoharat az ágya mellé és megtanítani neki, hogy maga igyon belőle ilyenkor.
  • Közös pihenés. Jobban megy az elalvás, ha játékkal, mesemondással, simogatással segíted gyermeked álomba szenderülni. Jól jöhet ilyenkor egy pohár kakaó, vagy bármi, ami segíti az ellazulást.
  • Tartsuk be az eddigi rutint. Természetes, ha a kicsik a nyugtalan alvás miatt jobban igénylik, hogy a szülőkkel alhassanak. Amint elmúlik a nagy meleg és mélyebben alszik a csemete, ezek a problémák rendeződnek. Amire figyelned kell, hogy a korábban felállított szabályok és határok ne változzanak, hiszen ettől megváltoznak a kicsi szokásai is.

 

Grósz Magdolna

Tetszett? Lájkold!

Mi a véleményed?

Szólj hozzá!

Kérlek jelentkezz be, hogy tapasztalataidat vagy kérdéseidet megoszthasd másokkal!

Regisztrálj tagként és mindenki komolyan vesz, hiszen az egyik legfontosabb témával foglalkozunk.
Gyermekeink a jövőnk nemzedéke, reménysége!

Ne maradjon le!

Értesüljön nyereményjátékainkról, akcióinkról. Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Név:*
E-mail:*

Lájkoljon minket!

Hirdetés
Babafotózás
Hirdetés
Csodák Palotája
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
alapitvanyok_logo
Alapítványok

Adód 1%-val támogasd te is a magyarországi alapítványok munkáját! Segítsünk együtt!

Hirdetés
szor-100-100
Szőrszálak, sírjatok!

Végleges szőrtelenítés évekre! Kuponnal 21.900 Ft kedvezmény.

Hirdetés