Most éppen itt vagy:
»
»
»
Alternatív megoldások allergia ellen

Alternatív megoldások allergia ellen

Keserű gyógyszerek helyett természetes, alternatív megoldások

Benke Rita, a Harmónia Gyógyászati Centrum természetgyógyász- reflexológus szakértője szerint léteznek már természetes, szelíd gyógymódok, melyekkel végérvényesen kiválthatók az allergia elleni gyógyszerkészítmények, és tartósan kezelhetők, de akár meg is szűntethetők a szervezetet gyengítő allergiás tünetek, ezeket járjuk most körül.

Tipp1# Gyógyuljunk a talpunkon keresztül!

Az alternatív terápiák közül a talpreflexológiai kezelés nagyon eredményes az allergia ellen is. „Értő kezekkel és persze az egyén részéről megfelelő lelki hozzáállással első körben a méregtelenítést kell megcélozni a terápia során, hogy a túlterhelt immunrendszer megkönnyebbüljön, majd ezt követően néhány endokrin mirigy, valamint az érintett szervek zónáit masszírozzuk” – magyarázza természetgyógyász szakértőnk.

Tipp2# Tű a fülbe – a “detoxikáló” fülakupunktúra, mellékhatásoktól mentesen!

A fülakupunktúrás kezelés szintén hatásos lehet, mely során – a méregtelenítést és a szervezet megnyugtatását biztosító – NADA pontokon túl a beszédes „Szél Forrása- pont” mechanikus stimulálásával segítjük elő a mielőbbi gyógyulást allergiás reakciók, bőrviszketés, szénanátha, valamint gyermekkori asztma esetén. 

Tipp3# Azok a csodálatos gyógynövények…

Számos gyógynövényt is csatasorba állíthatunk az allergiás légúti megbetegedésekkel szemben. Először itt is a szervezet méregtelenítését tűzzük ki célul, hogy a megkönnyebbült immunrendszer normálisan „reflektálhasson” a környezet kihívásaira. Íme, néhány általános ajánlás a sok lehetséges közül Benke Ritától:

Méregtelenítő gyógytea csalán, zsurló és bodza 2:1:1 arányú keverékéből, melyből fogyasszunk napi 1 litert. 2 evőkanál csalánt és egy evőkanál bodzát 1 liter forró vízzel leöntünk, lefedjük és hagyjuk kiázni a hatóanyagokat. Amikor már langymeleg, rászűrjük a zsurlóra, majd hűtőszekrényben egy éjszakán át ennek is kilúgozzuk (kioldjuk) a hatóanyagait.

Köhögésre hatékony teakeveréket készíthetünk hársvirágból, kakukkfűből és bodzából. Ha nyákos a köhögés (a felköhögött váladék üvegszerűen tiszta nyákos, tapadós), akkor kamilla, ha száraz a köhögés, fehérmályva lehet még gyógyteánk további alkotóeleme. Köhögésre használjunk bátran Borsmenta vagy Eukaliptusz illóolajat is – megkönnyítik a légzést például a párologtatóba csepegtetve, akár száraz inhalációként alkalmazva (például papírzsebkendőre cseppentve vihetjük munkahelyre, iskolába, s időnként diszkréten bele- beleszagolhatunk), vagy kenjük be vele mellkasunkat.

Az egyik leghatékonyabb és legsokoldalúbb, immunrendszert támogató, méregtelenítő gyógynövény a Bíbor kasvirág (Ehinacea), mely C, E- vitaminban gazdag, és a szervezetünk számára fontos aminosavakat is tartalmaz. Asztmára illetve köhögéscsillapításra is jó választás, különféle formában kapható.

Tipp4# Testi nagytakarítás, avagy hogyan méregtelenítsünk

A méregtelenítés, böjt illetve a szervezetbarát táplálkozás talán a legösszetettebb s egyúttal legnehezebb része is a terápiának, hiszen a szakértő előírásait az allergiásnak a siker érdekében pontról- pontra BE KELL tartania! Ez az egyén feladata és persze felelőssége, mely különösen nehéz akkor, ha a család és a munkatársak nem nyújtanak hozzá kellő támogatást, sőt, olykor még inkább növelik a sóvárgását az allergiásnak. „Minden betegség kezelésénél hasznos, de az allergiánál különösen fontos a rendszeres böjt, a méregtelenítés – az emésztőrendszer salaktalanítása, a kiválasztó szervek tehermentesítése -, a legtöbb esetben azonban sajnos bizonyos körülmények megváltoztatására nincs lehetőség, az egyén kompetenciája, mi az, ami felvállalható s mi az, ami nem” – teszi hozzá Benke Rita természetgyógyász.

A gyógyulni vágyók számos méregtelenítő böjt közül választhatnak (gyümölcsnapok, léböjtök, csökkentett fehérje vagy szénhidrát bevitel, stb.), ebben általános tanácsot adni nem igazán lehet, mert ismerni kell az érintett életvitelét, munkáját, hogy ezekbe mit tud ésszerű keretek között és tarthatóan beépíteni, az egyén pillanatnyi kondíciójáról nem is beszélve. Az egyéni választást javasoljuk inkább, de ebben érdemes kikérni természetgyógyász vagy életmódszakértő tanácsát.

A böjtön túli időszakban is szükség lesz némi önkontrollra, tudatosságra a táplálkozásban, íme, néhány fontos dolog, melyet Benke Rita szerint mindenképp tartsunk szem előtt:

  • Mellőzzük a mesterséges, más földrészekről származó táplálékokat!
  • Az ételek készítésekor, főzés közben ügyeljünk a zöldségek, gyümölcsök minél gyengédebb feldolgozására, így például a zöldségleveseket ne forraljuk erős tűzön, ne pároljuk/ főzzük túl, inkább maradjon roppanós, ekkor a tüzet kikapcsolva, fedjük le, ezáltal sok hatóanyag megmarad benne, alaposabb rágásra késztetve az étkezőt.
  • Használjunk biológiailag „egész” alapanyagokat, teljes kiőrlésű gabonát, nem finomított élelmiszereket, valamint rövid ideig szállított és tárolt zöldségeket, gyümölcsöket!
  • Ha valaki nem tud lemondani a hús fogyasztásáról, vásároljon természetes és ellenőrzött körülmények között tartott illetve nevelt állat húsából!
  • Ajánlatos lenne tartózkodni az erősen hurutosító hatású tehéntej fogyasztásától, a kalciumot bőségesen fedezi a zöldség- gyümölcs alapú étkezés, savanyított tejtermékeket – mint például a joghurt vagy a kefir – viszont szabad enni.
  • Az alapos rágás a jó emésztés egyik bástyája, hiszen a nyállal jól elkevert, alaposan felaprított táplálékból a szervezetünk könnyebben kivonja a szükséges anyagokat. Legalább 30- 40- szer meg kell rágni minden falatot, és csak akkor lenyelni, ha már szinte magától „lecsurran”. Az alapos rágás és az ezáltali bőséges nyáltermelés hatékonyan biztosítja a szénhidrátemésztést.

Tipp5# A gyógyulás mozgatórugója a minőségi TESTMOZGÁS

A mozgáshiányos élet a mozgásrendszeren túl a tüdő kapacitását is rontja, pedig a bedugult orron át már így sem optimális a levegőellátás, nem beszélve a prána (életerő, energia) hiányáról. Az alapvető életjelenségek egyike a mozgás, csak az mozog, ami él. Ami nem mozog, … – nem kell magyaráznunk.

A megfelelő és rendszeres, jó levegőn végzett testmozgás (nem a kampányszerű és megerőltető kapkodás, amellyel inkább csak ártunk) tehát kiemelten fontos, ami lehetőleg örömöt okoz, és nem további stresszt, harcot, versenyt jelent. Ha már le kell győznünk valamit, az a bennünk szunnyadó tunyaság. Bármilyen sportot is választunk, ha nem személyi edző segítségével űzzük, az aktuális kondíciónkat, életkorunkat, testalkatunkat (pillanatnyi kondíciónkat), az esetleges egyéb egészségügyi problémákat tartsuk szem előtt!

Tipp6# Irányított méregtelenítés és energetizálás gyertyával?!

Számos ún. energetikai megoldás is kínálkozik mind az allergiás tünetek csökkentésében, mind a gyógyulásban. „A legegyszerűbbek ezek közül a rendszeres test- fül és csakragyertyázás a torki nyirkokat, halántékot, homlokot, köldököt, továbbá a tünetek megjelenése szerinti testrész nyirokmirigyeit érintve” – mondja Benke Rita. A módszer alkalmazása – melyet egy természetgyógyász szakember hamar megtanít nekünk – akár otthon egyénileg is végezhető, családi körben. Egyedül nem tanácsos a gyertyázás a fokozott tűzveszély miatt!

Tipp7# Add ki magadból a mérged!

Életünkben a bennünket tartósan ért, fokozott stressz számos betegség – így a légúti allergiás megbetegedéseknek is – kiindulási pontja lehet, melyet valamilyen formában ki kell adnunk magunkból. Természetgyógyász szakértőnk szerint a stresszlevezetés egyik legkézenfekvőbb eszköze a mozgás, ugyanakkor a rendszeres meditáció is nagyon hatásos. Kezdők számára eleinte jobb, ha szakembertől segítséget kérnek, mondjuk egy verbális vezetett meditációhoz. Végül pedig rendkívül fontos a szeretetet árasztó, biztonságot nyújtó családi élet a lelki nyugalomhoz.

Gyakorlati tanácsok, tippek

Az allergia elleni harcban a kezelések mellett elengedhetetlen az allergének eltávolítása – magyarán az alapos és rendszeres takarítás – környezetünkből! Hogy miként tehetjük ezt a leghatékonyabban és legegyszerűbben, néhány hasznos tanáccsal szolgálunk az allergiásoknak és családtagjaiknak:

  • Porallergia esetén takarítás közben viseljünk szájmaszkot.
  • Partvis helyett előbb érdemes nedves ruhával összeszedni a porcicákat, szöszöket a padlóról, majd utána még egyszer felmosni, mindezt akár naponta, amennyiben időnk engedi.
  • Padlószőnyeg helyett ajánlott padló vagy parketta, melyet naponta fel lehet törölni nedves ruhával, végül szerezzünk be mosható lakástextíliákat, melyeket rendszeresen mossunk, porszívózzunk.

Keressük elhivatott, komoly tapasztalatokkal rendelkező szakemberek segítségét, ne odázzuk el az allergiás problémánkat, hogy végre felszabadultan lélegezhessünk!

Forrás: www.harmonia-centrum.hu

 

Tetszett? Lájkold!

Mi a véleményed?

Szólj hozzá!

Kérlek jelentkezz be, hogy tapasztalataidat vagy kérdéseidet megoszthasd másokkal!

Regisztrálj tagként és mindenki komolyan vesz, hiszen az egyik legfontosabb témával foglalkozunk.
Gyermekeink a jövőnk nemzedéke, reménysége!

Ne maradjon le!

Értesüljön nyereményjátékainkról, akcióinkról. Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Név:*
E-mail:*

Lájkoljon minket!

Hirdetés
Babafotózás
Hirdetés
Csodák Palotája
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
alapitvanyok_logo
Alapítványok

Adód 1%-val támogasd te is a magyarországi alapítványok munkáját! Segítsünk együtt!

Hirdetés
szor-100-100
Szőrszálak, sírjatok!

Végleges szőrtelenítés évekre! Kuponnal 21.900 Ft kedvezmény.

Hirdetés